Jack - 23.12.2016

06.10.2021

Než som nastúpil do CIA tak mi bolo jedno či strávim Vianoce doma, niekde s priateľmi alebo jednoducho v práci. Lenže po tom čo som tam začal pracovať tak priateľov značne ubudlo, práca sa stala neskutočnou depresiou a ja som sa do nej prepadal. A keď som videl akého zla sú ľudia schopný uvedomil som si aké mám vôbec šťastie, že mám milujúcu rodinu. Takže nie som workoholik a na sviatky chodím domov, do Memphisu. Z New Yorku to trvá asi tak tri a pol hodiny lietadlom. Takže teraz čakám na otca na letisku, aby ma vyzdvihol. A čakám tu už hodinu a pol. Už som uvažoval, že si zoberiem taxík, lenže mama mi hneď v telefóne vynadala s tým, že nič také si volať nebudem. Nechápem tú jej averziu ale nebudem sa s ňou hádať deň pred Štedrou večerou. Rozhliadnem sa okolo, sledujem ako sa niektoré skupinky ľudí vítajú a iné ronia slzy na rozlúčku. Je to malé letisko ale aj tak je tu celkom frmol. No na New York to nemá. Prekliaty New York. To čo sa tam teraz deje je na zbláznenie. Enormnou rýchlosťou sa mi kopia prípady na stole a ja ani neviem kam mám skôr skočiť. Prakticky som každodenný návštevník pitevne a s doktorom si tykáme. Dokonca mu už ani nevadí, že si uňho zapálim. A keď už je reč o cigaretách... postavím sa a zoberiem si cestovnú tašku, v ktorej mám veci. Dvadsiateho siedmeho už aj tak musím skoro ráno na lietadlo. Vyjdem von do toho chladného vzduchu a zapnem si bundu vyššie ku krku. Vytiahnem cigaretu, zapálim si a vdýchnem nikotín. Možno by som mal obmedziť fajčenie, lenže je toho teraz tak strašne veľa. Najskôr mŕtvoly bez krvi, ktorých vyšetrovanie sa zastavilo na bode nula. Každý poondiaty deň čumím do tých zložiek, pamätám si ich už naspamäť ale nič nemám. Len ma prepadávajú výplody fantázie. Ale ani sa nedivím. K tým vraždám pribudli ďalšie a ďalšie. Rovnaké a pritom iné. Väčšina tiel bez krvi. Príde mi to ako keby to bol nejaký pošahaný gang upírov. Na tvári sa mi mihne neveselý úškrn. "Upíry" To slovo mi príde také surreálne a pritom najviac na to sedí. Dofajčím cigaretu a uhasím ju do vysokého popolníka, ktorý je tu na to určený. Ešte k tomu tá mŕtvola ženy s čiernymi ústami. Smrdela ako keby hnila mesiac a pritom patológ potvrdil, že bola mŕtva ani nie deň. Všade príliš veľa otáznikov, príliš veľa smrti a vôbec sa mi nepáči akým smerom sa celé mesto uberá. Chcem si zapáliť ďalšiu cigaretu, keď v tom predo mnou zastaví známe auto. Okienko sa stiahne a tam sa na mňa veselo škerí brunetka s vlnitými vlasmi a mierne vypuklým, tehotenským bruškom.
"Vytiahni to z papuľky brácho. Je to hnus." Mrkne na mňa rovnako modrými očami ako mám ja. Z ničoho nič sa ale zo zadného sedadla objaví hlava môjho otca čo ma, fakt prekvapí.
"Už zas fajčíš?" To znie ako keby som niekedy aj prestal. Len ma to všetko donúti sa veselo usmiať. Moja rodina je to jediné čo mi dokáže vohnať úsmev do tváre. Schovám teda cigaretu späť do krabičky a nasadnem na miesto spolujazdca. Otočím sa na otca s otázkou, prečo sedí vzadu ale môj pohľad upúta jeho ofačovaná ruka.
"Čo si robil?" Miesto toho vypálim a dvihnem jedno obočie na zdôraznenie svojej otázky. Môj otec sa rozpačito usmeje. Je to postarší pán, s pre neho typickým bruchom, hnedými, prešedivenými vlasmi ale za to s energickými, hnedými očami.
"Ehem, zabíjali sme rybu a akosi sa vyšmykla." Nadvihne svoju zranenú ruku a mne je hneď jasné čo sa asi stalo. "A miesto jej hlavy som trafil svoju ruku. Mám len zlomené dva prsty. To nám ale pekne začínajú sviatky!" Začne sa smiať, je to proste veselá kopa. Len nad tým zakrútim hlavou a z okna sledujem večerné mesto, to ako sa ľudia ženú, aby zohnali ešte čo sa dá.
"Heej, Zem volá Jackieeeho!" Zahuláka Amanda za volantom. Strelím po nej okom a ona len nadvihne obočie. "Vidíme ťa ako šafránu v zime a ešte si dovolíš byť mimo realitu? Čo si sa zabudol pribaliť do batožiny? Ach jaj, Jackie." Nahlas si sťažuje a tvári sa urazene. Tak len mierne rozopnem svoju batožinu a tvárim sa, že v nej voľačo hľadám ale potom ju znova zavriem a vážne sa pozriem na vozovku pred nami.
"Ja ti neviem Am, ale asi som sa zabudol na botníku v byte. A celú tú dobu som mal pocit, že som niečo zabudol!" Zavtipkujem a zaškerím sa na ňu ako fagan. Ona len prevráti oči a zabočí do uličky plnej rodinných domov, ktoré sú teraz ovešané všemožnými, vianočnými ozdobami. "Ako každý rok je tu z toho malé Las Vegas. Preboha, Petemontovci vytiahli toho obrieho soba na strechu? Však sa im minulý rok prepadol do spálne a dušovali sa tým, že už nikdy viac." Prilepím sa šokovane k oknu. Dosť živo si pamätám ako som minulý rok pomáhal to hovädo vyťahovať von. A to lamentovanie.
"Vraj majú v spálni kovové nosníky, aby sa to neprepadlo." Zamyslene počujem vravieť otca. Najlepšie na tom je, že to sú fakt taký magori, ktorý by radšej spali medzi železnými tyčami, než aby mali dom bez obrieho soba. Tomu sa hovorí vianočný fanatizmus! Zabočíme k nášmu dvojposchodovému domu, s jemne žltou fasádou a bielymi oknami. Je ovešaný svetielkami a na predzáhradke sú soby a Santa...taká vianočná klasika ako z filmov. Vystúpime a Amanda ako vietor už peláši do domu s tým, že je zima. Len sa tomu zasmejem, pretože už je vidieť, že ju bruško začína obmedzovať v pohybe.
"V poriadku, Jack?" Ucítim jemné stisnutie na ramene, akurát na tom, ktoré mám postrelené. Pozriem sa na otca a kútiky úst zvlním do upokojujúceho úsmevu.
"Samozrejme."
"Vieš, mama a ja sme mali o teba strach, keď nám volali z nemocnice, že si postrelený. Jackie..." uhne na chvíľu pohľadom a mne je to hneď jasné, "...môžeš robiť aj niečo iné. Na univerzite ti predsa ponúkli doktorandské štúdium. Mohol by si aj prednášať." Tá prosba v jeho očiach spôsobí, že ma až zabolí pri srdci. Takto to je vždy, keď prídem. Povzdychnem si a pomaly s otcom kráčam domov.
"Otec, nemôžeme to nechať tak? Už sme sa o tom bavili. Túto prácu chcem robiť, mám pri nej aspoň pocit, že môžem pomôcť."
"Ale ničí ťa." Pravda... ničí ma. Nedokážem mu na to ale odpovedať nahlas. A som rád, že po mne ani odpoveď nepožaduje. Vojde dnu kde sa na nás v prvom rade vyvalí teplo a potom hneď detský krik. Ešte si ani nestihnem vyzliecť bundu a už sa mi detské ruky obmotávajú okolo nôh. Automaticky sa pozriem dole do tých vyškerených tvári môjho synovca a netere. Čo vlastne budem robiť, keď na svet príde aj to tretie?
"Christophere! Heather! Aspoň nechajte strejdu vyzliecť!" Ozve sa Amandin hlas a deti sa razom rozpŕchnu. Má v tom prax, keďže je učiteľka. Vyzlečiem sa a prejdem do kuchyne, kde už to rozvoniava jedlom a kde sa mama motá okolo linky. Ani na nič nečakám a prídem k nej, objímem ju a dám jej pusu na líce.
"Och, ty môj zázrak. Budeš celý od múky!" Ešte ma varuje a ja jej cez rameno nahliadnem na linku, kde akurát pripravuje cesto na domáci chlieb.
"Stlejdo, stlejdo, aha ja som pekla." Ozve sa za mnou malá Heather. Nechám teda mamu robiť chlieb a otočím sa na moju malú princeznú. Ukazuje mi medovníček prazvláštneho tvaru a ozdobený rôznofarebnou polevou. Zoberiem si ju na ruky a riadne si ju vystískam. Ona sa mi zavesí okolo krku ako malá opička. Má len tri roky a je to neskutočné zlatíčko. "Upekla som ho ple teba stlejdo. Babička mi pomáhala a ja som ho ozdobila. A babička..." a už je mi vybreptaný celý postup toho ako sa pečú medovníky. Nevadí mi to, rád počúvam to jej detské breptanie o tak banálnych veciach, ktoré ale pre ňu znamenajú v tej chvíli celý vesmír. Za jej štebetania prejdeme do obývačky, kde sa s ňou zvalím na gauč. Otec tam akurát prikladá do krbu drevo a malý Chris sa mu tam motá naokolo.
"Hej, prcku dávaj pozor." Len naňho húknem a ten sa celý natešený vrhá ku mne. Obe deťúrence začnú rozprávať jeden cez druhého a ja im nerozumiem ani slovo. Len sa usmievam a prikyvujem, a to im evidentne stačí. Takto to vlastne pokračuje zvyšok večera. Nonstop som zavalený deťmi, za čo sú ostatní vďační lebo ich aspoň zabavím kým mama s Am nachystajú večeru. Otec s Amandiným manželom Davidom sa púšťajú do druhého pokusu so zabitím ryby. Našťastie to dopadne všetko úspešne a ja sa večer zvalím do svojej starej postele, vo svojej izbe, ktorá je stále obvešaná pubertálnymi plagátmi s rôznymi kapelami a podobne.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky